صفحه شخصی بهزاد نعیمی   
 
نام و نام خانوادگی: بهزاد نعیمی
استان: آذربایجان غربی - شهرستان: ارومیه
رشته: کارشناسی ارشد عمران - پایه نظام مهندسی: سه
شغل:  دفتر فنی
شماره نظام مهندسی:  14-3-0-05355
تاریخ عضویت:  1390/03/16
 روزنوشت ها    
 

 پرفسور ابوالحسن آستانه اصل بخش عمران

3

ابوالحسن آستانه اصل، استاد و رئیس بخش زلزله شناسی دانشگاه برکلی کالیفرنیا است.متولد تبریز و شاگرد اول سال 1348 رشته راه و ساختمان دانشگاه پلی تکنیک تهران است. وی در سال 1998 موفق به دریافت جایزه T.R.Higgins که هرسال به یک نفر که کار تحقیقاتی یا محاسباتی ارزنده ای در زمینه ساختمان های فلزی انجام داده باشد شد و تنها مسلمان و ایرانی دریافت کننده این جایزه میباشد. اولین بار این جایزه 30 سال پیش به پروفسور پوپوف (که کتابهای تحلیل سازه و فولاد وی همچنان در دانشگاه های ما تدریس میشوند) تعلق گرفته بود.

وی فوق لیسانس عمران پلی تکنیک تهران, فوق لیسانس و دکتری سازه از دانشگاه میشیگان است.

زمینه پژوهشی ایشان طراحی سازه های فولادی و کامپوزیتی می باشد.

آقای دکتر ابوالحسن آستانه اصل از افرادی است که محاسبات ساختمانهای جایگزین برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک به وی پیشنهاد شده است. پس از تخریب این دو برج تلویزیونهای سراسری آمریکا مصاحبه هایی با وی درباره علل فروریختن این دو بنای عظیم انجام دادند.

یکی از نام آورترین استادان دنیا در رشته محاسبات انواع سازه ها و زلزله محسوب می باشند. وی در راس گروه استادانی قرار دارد که پس از زلزله سانفراسیسکو دو پل مشهور گندن گیت و اپی بریج را که صدمه دیده بودند بازسازی کردندو کنترل و نگهداری از آن را به عهده دارند. در این زمینه کارهای ابتکاری و فوق العاده ای انجام گرفته که عمدتا نظردکتر آستانه اصل بوده است.

پروفسور از معدود تحصیلکرده های خارج از کشور میباشند که عاشق دیار خود بوده و هرگز زادگاه خود را فراموش نکرده اند.

ایشان از بنیانگذاران کنفرانس بین المللی مقاوم سازی ایران میباشند که این کنفرانس بین المللی همه ساله با شرکت دانشمندان و استادان دانشگاه های معتبر دنیا از جمله انگلیس و آلمان و ترکیه و ......... در تبریزبرگزار می شود.

شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 09:48  
 نظرات